Technické kontroly

VYHLÁŠKA MINISTERSTVA DOPRAVY A TECHNICKÉ KOTROLY

Servisní vozidlo

Vyhláška Ministerstva dopravy č. 102/ 1995 Sb., o schvalování technické způsobilosti a technických podmínkách provozu silničních motorových vozidel ve znění pozdějších předpisů a vyhlášky Ministerstva dopravy č. 103/ 1995 Sb. , o pravidelných technických prohlídkách a měření emisí silničních vozidel ve znění pozdějších předpisů.

Technická směrnice 240/ 11/ 1995 pro provádění technických prohlídek vysokozdvižných vozíků.

Technická směrnice 240/ 3/ 1996 pro provádění technických prohlídek vysokozdvižných vozíků.

 
 

Podrobnější informace k problematice technických kontrol, proškolení, či opakované školení řidičů vysokozdvižných vozíků zprostředkujeme na konkrétní požádání.

Servis a pronájem strojů:
Tel.: +420 543 521 367
Fax: +420 543 251 636
ladislav.simerle@karoseria.cz

 
 

ZÁKLADNÍ INFORMACE

Před zahájením technické prohlídky předloží provozovatel dokumentaci dle nařízení vlády číslo 378 / 2001 Sb. v rozsahu:

  • technický průkaz (je-li požadován), typový list
  • evidenční kartu, provozní knihu
  • návod k obsluze a použití

Kontrolní technik zkontroluje předloženou dokumentaci a ověří shodnost údajů s typovým štítkem stroje.

Technickou kontrolou se ověřuje technický stav a bezpečnost. Vlastník (provozovatel, uživatel) musí zajistit provedení technické kontroly. Kontrola musí být provedena v termínech podle tohoto předpisu s přihlédnutím k údajům výrobce nebo dovozce, nejméně však jednou za dvanáct měsíců. Společnost MATE, a. s. provádí technické kontroly dle metodiky Strojírenského zkušebního ústavu v Jablonci nad Nisou.

Kontrolní technik (zaměstnanec MATE, a. s.) se musí prokázat odbornou způsobilostí, certifikátem vydaným akreditovaným orgánem. MATE, a. s. disponuje samostatným pracovištěm–servisní dílnou specializovanou k provádění technických kontrol určených pro motorové vozíky poháněné vznětovým motorem,nebo pro motorové vozíky poháněné zážehovým motorem, nebo motorem upraveným na spalování zkapalněného uhlovodíkového plynu (LPG), nebo stlačeného zemního plynu (CNG), nebo pro motorové vozíky s akumulátorovým pohonem.

Minimální rozsah kontrolovaných částí při technické kontrole je obsažen v protokolu o technické kontrole, který je společnost MATE, a. s. schopna předložit na požádání.

Technické kontroly zvláštních zařízení (např. LPG, přídavných zařízení, jeřábových ramen atd.), jsou-li součástí a jsou-li použity podléhají kontrolám podle předpisů, vztahujících se k těmto zařízením.

O výsledku technické kontroly vyhotoví kontrolní technik (zaměstnanec MATE, a. s. ) protokol a uvede termín následující technické kontroly s ohledem na provozní podmínky stanovené výrobcem a současný technický stav. Servisní technik MATE, a. s. vyznačí dobu platnosti technické kontroly perforovaným samolepícím štítkem, umístěným pokud možno k typovému štítku (perforace vyjadřuje rok a měsíc realizované technické kontroly, technická způsobilost pro další provoz).

Provedení technické kontroly, včetně jejího výsledku se zaznamenává do evidence.Hodnocení technického stavu a funkce jednotlivých ústrojí je technicky způsobilý, dočasně technicky způsobilý a technicky nezpůsobilý.

Z provedeného záznamu musí být patrno, které kontrolní místo technickou kontrolu provedlo. Samolepící štítky a kontrolní protokoly podléhají evidenci. Provozování se stanovuje až na základě kladného výsledku technické kontroly a v souladu s případnými omezujícími podmínkami.

PŘEDPISY

Nařízení vlády č. 24/ 2003 Sb., kterým se stanoví technické požadavky na strojní zařízení.

Nařízení vlády č. 378/ 2004 Sb., kterým se stanoví bližší požadavky na bezpečný provoz a používání strojů, technických zařízení, přístrojů a nářadí.

Vyhláška MD č.341/ 2002 Sb., o schvalování technické způsobilosti a o technických podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. ČSN EN 1726-1, ČSN EN 1551, ČSN EN 1175-1, ČSN EN 1175-2, ČSN EN 1175-3, ČSN ISO 2328, ČSN ISO 3691, ČSN ISO 5057, ČSN ISO 6292, ČSN 26 8901

PŘÍSLUŠENSTVÍ K PROVÁDĚNÍ TECHNICKÝCH KONTROL MATE, a. s.

DECELEROMETR

Decelerometr CT3010 je určen pro měření průběhu a hodnoty plného brzdného zpomalení vozidel jízdní soupravy v závislosti na ovládací síle na pedál brzdy nebo na tlaku vzduchu ve vzduchotlakové brzdové soustavě a jejich dokumentování grafickým záznamem s numerickým výpočtem plného středního zpomalení, střední ovládací síly nebo středního tlaku.

Decelerometr Decelerometr včetně příslušenství Decelerometr včetně příslušenství Decelerometr včetně příslušenství

 

PEDOMETR

Pedometr Během měření se realizuje souběžný záznam průběhu zpomalení a ovládací síly na pedál během brždění vozidla. Měřené hodnoty jsou snímány jednotlivými čidly a po spuštění záznamu ukládány do paměti. Měření zpomalení je řešeno vestavěným čidlem zpomalení, snímání ovládací síly na pedál brzdy pedometrem.

 

TLAKOVÉ ČIDLO HYDRAULIKY

Tlakové čidlo hydrauliky Po skončení měření průběhu zpomalení se měří tlak v hydraulické soustavě čidlem tlaku hydrauliky.

 

DYNAMOMETR

Dynamometr Po skončení měření průběhu zpomalení se měří síla dynamometrem, tzv. jeřábovou vahou.

 
DIAGNOSTICKÝ KUFŘÍK

Společnost MATE, a. s. je disponuje diagnostikou společnosti OM Carrelli Elevatori Spa, která zahrnuje potřebná technická data pro optimální nastavení každého stroje OM vybaveného elektronickou jednotkou.

OM servisní kufr s příslušenstvím OM servisní kufr s příslušenstvím